Spørsmål og svar!!

Hvordan en søknadsprosess fungerer

1. Send søknad i portalen

2. Søknad behandles

3. Søker får svar på søknad

4. Tildeling

5. Rapportering/ utbetaling

Innen to år etter tildeling

Under har vi samlet vanlige spørsmål, og svar på disse. Om du likevel ikke finner svar på hva du lurer på, vær vennlig og kontakt oss.

Generelle spørsmål

Søknadsfristen er løpende. Man søker når prosjektet er klart og søknaden vil deretter behandles.

For søknad til konseptene Breddegaver(våren) eller Julegiver(høst) er det egne søknadsskjemaer og frister. Søknadsfrist og skjema vil åpnes og annonseres i god tid før frist.

Sparebankstiftelsen er en ideell og uavhengig stiftelse som gir midler til allmennyttige formål. Sparebankstiftelsen Nome er en deleier i Sparebank 1 Sør-Norge gjennom sitt eierskap i tildelte aksjer. Stiftelsene mottar utbytte på eierandelen i banken.

Hovedregelen er:

Prosjektet må være av ideell karakter, ha allmennytte, ha varig verdi og fortrinnsvis ha nytte for lokalsamfunnet Nome.

Ja, samme lag/forening kan søke til flere prosjekter.

Be noen som kan pc om å hjelpe deg, eller ta kontakt med Stiftelsen som kan veilede deg.

Du mottar en e-post med kvittering/bekreftelse på at den er sendt. Bekreftelsen sendes til den e-postadressen du benytter som brukernavn for å logge inn i søknadsportalen.

Bekreftelsen sendes til den e-postadressen du har oppgitt i søknaden. Dersom du ikke har mottatt denne, kan det være at søknaden din ikke har blitt sendt. Prøv å sjekke søppelpost eller sjekk status for søknaden din i portalen.

Vi har et ønske å besvare alle søknader innen en periode på tre måneder. Vi ber imidlertid om forståelse for at det noen ganger tar lenger tid.

Vi behandler søknader fortløpende. Du vil finne svar på din søknad i søknadsportalen når dette foreligger. Det vil også sendes ut brev på eposten registret på din bruker.

Nei, vi støtter kun aktiviteter som foregår i Norge, og fortrinnsvis i Nome.

Søknadsportalen

Første gang du skal logge inn i portalen må du registrer en ny bruker.

Brukernavnet ditt er eposten du registrerte deg med første gange. Det er denne eposten alle kvitteringer fra søknadsportalen blir sendt til.

Ja, foreningen må ha organisasjonsnummer for å kunne søke hos oss. Dette får du ved å registrere din organisasjon i Brønnøysundregisteret.

Ja, det kan du.
Stiftelsen tar kontakt om man har behov for ytterligere informasjon om prosjektet.

Ja, søknadene lagres side for side, så det kan du gjøre.

Svar på søknaden vil stå under «status» på søknaden i portalen, samt du vil motta e- post når denne er klar.

I søknadsportalen kan man sende meldinger til Sparebankstiftelsen. Her kan man anmode en utbetaling, laste opp filer / bilag.

Alle prosjekter som har fått tildelt gave må levere prosjektregnskap og sluttrapport. Dette fyller søker ut og laster opp filer direkte i søknadsportalen.